georgspottle

georgspottle

Kim mit tud Észak-Koreáról?

2013. május 10. - Georg Spöttle

A gonosz tengelye, személyi kultusz, éhezés, atombomba, Rodong és Taepodong rakéták, amelyek Hawaiira és Colorado Springsre irányulnak (még szerencse, hogy nem tudják, hol van), egy jóllakott óvodás és csontvázfejű tábornokok, akik reszkető ujjukat a piros gombon tartják.” Valljuk be, mindenkinek ezek a fogalmak jutnak az eszébe, ha Észak-Koreáról van szó.

 

Egy ország, ahol megállt az idő. A mozikban Kim Kong megy már 60 éve fekete-fehérben és másfél millió katona várja a hétvégi Kim-menőt. Ennyi infó önmagában már elég is volt, hogy felkeltse az érdeklődésemet. „Jobb egyszer megnézni, mint százszor hallani róla”, tartja egy koreai közmondás, Ennek szellemében nekiálltam a szervezésnek, hogy meglássam mi is a pálya északra a demarkációs vonaltól. 

Pyongyang közelebb van, mint gondolnád. A vízumot a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság (szinte olvad a nyelven) berlini követségén kaptam kézhez egy láncdohányzó atlétatrikós bácsitól, aki többedmagával éppen focit nézett. Kissé meglepetten toporogtam sötét öltönyben, nyakkendőben a 30 fokos melegben. Kétszáz euróért ugyanott kiállították a Beijing-Pyongyang repülőjegyet is. Kezdett komolyra fordulni a dolog… Elbúcsúztam lelki vezetőmtől Tibi atyától, aki kirótt három hiszek egyet és 10 kisfröccsöt penitencia gyanánt. Bár nem értette buzgalmamat, mivel házi áldása szerint; „Az országtól, hol kisfröccs nincsen, mentsen meg minket az Isten”. Így Máriakálnokról Ferihegy fele vettem az irányt, hogy elérjem az Air China Beijingbe tartó járatát.Már a pekingi repülőtéren meglepetésként hatott, hogy mennyien checkoltak be az Air-Koryo pyongyangi járatára. Szóba elegyedve néhány német és holland turistával hamar kiderült, hogy Észak-Korea az elmúlt időben sokkal lazábban kezeli a beutazási engedélyek kiadását.

A „Korean International Travel Company”, akikkel én is utaztam egyre több nyugati utazási irodának partnere. Nem tagadom azért némileg megilletődve szálltam be a régi szovjet gyártmányú Iljusinba. Kissé közlekedési múzeum hangulata volt a csipkés fejvédőknek, a parfümöt permetező stewardesek azonban igazi ázsiai vendégszeretettel fogadtak minket. Forró hamburger és sárgarépa lé volt a fedélzeti kaja, érdekes kombináció, de már amúgy is izgultunk, hogy mi vár minket Kim Jong Un titokzatos birodalmában. Két és fél óra múlva az IL 62-es földet ért velünk Pyongyangban. Pyongyang és nem Phenjan, az kínaiul van!!!

 

koryo3.jpg

Az útlevélkezelés villámgyorsan és udvariasan ment. Két kísérőnk már kint várta rám és hat útitársamra a terminál előtt. Öt másik német sráccal lettem egy csoportba osztva. Mint később kiderült igen jó arcok voltak és nekik is köszönhetően ez lett életem egyik legjobb, legizgalmasabb útja. Bármit fotózhatunk válaszolt idegenvezetőnk, Kim úr (jó név), ez irányú kérdésünkre, csak katonai objektumokat és járműveket nem, ha valakit le szeretnénk fotózni, előbb kérdezzük meg ez Koreában is alapvető udvariasság. Egy kisbusszal indultunk a belváros felé, hát az igaz, hogy leginkább gyalogos vagy bringázó emberek láttunk. Az üzemanyag és alkatrész embargó miatt nem nagyon van gépkocsiforgalom. Egy idős, cukorrépával megrakott kordét húzó házaspár képe örökre megragadt bennem.

Annyira rádöbbentett a világaink közti különbségre és a luxusra, amiben itt Európában élünk. Persze azért elgyönyörködtünk a híresen szép rendőrlányokban, akik a gyér forgalmat irányítják a kereszteződéseken. Táncosokhoz illő precíz mozdulatokkal terelik a kevés buszt vagy katonai járműveket. Egyenruhájukat állítólag maga az ex- elnök Kim Jong Il tervezte. Fél órával később már a Yanggakdo szálló 47-ik emeletéről gyönyörködhettünk a város panorámájában. A hárommilliós várost a koreai háború idején teljesen elpusztították, ezért egy-két kivétellel csak modern épületeket találhatunk. Így sajnos hiába kerestük az ázsiai országok egzotikus pagodaformáit. Sajna mintha egy óriási lakótelepen lettünk volna. Bár ez a kép Pekingre is érvényes, ott a modernizálás keretében bontották le a tradicionális, szép régi téglaházikókat. Itt viszont a háború után gyorsan kellett lakást biztosítani az embereknek.

Ami szokatlanul hat a látogatóra, azok a monumentális plakátok és emlékművek Kim Il Sunról, az ország alapítójáról. Kim Il Sun több mint, 20 méter magas bronzszobra előtt, a Mansundae emlékműnél, nekünk is, mint minden látogatónak, el kellett helyeznünk egy virágcsokrot a tisztelet jeléül. Szállodánk shopjában pár euróért vettünk egy valóban szép csokrot és mint csoportunk legidősebb tagjára nekem jutott a tisztség, hogy kis meghajlás kíséretében elhelyezzem a szobor talapzatánál. Sokaknak ez most személyi kultusznak tűnhet vagy egy kommunista vezér dicsőítésének. Én azt mondom, tiszteljük a vendéglátónk szokásait, és mint kiderült, apró gesztusunkat idegenvezetőink nagyra értékelték és mindent megtettek értünk a 9 nap alatt.

koryo4.jpg

 

Sok látogató a nyugatiak felsőbbrendűségi érzésével jön Koreába és homlokráncolva, lenézően tekint az országra. Na az ilyen ember el is vágja magát már az első percekben. Ázsiában nagyon fontos a tisztelet. Kritikát egyszerűen nem illik mondani. Max. egy udvarias összehasonlítás a saját országunkkal megengedett. Ez nem képmutatás, egyszerűen így van, etikett made in Korea. Az ország éppen nem csak az államalapítást ünnepelte, hanem a japán uralom alól történt felszabadulását is. A tereken és sugárutakon iskolások ezrei mutattak be zászlós gyakorlatokat, táncokat és tartottak taekwondo bemutatót. Korea nemzeti sportját rengeteg fiatal űzi. A legtöbb iskolás már az edzésre is taekwondo ruhájában megy, hogy láthassák a többiek, ő is űzi ezt a küzdősportot. Hatalmas élményt jelentett kis csoportunknak a „Május1” stadionban megrendezett Arirang ünnepséget.

A hadsereg ejtőernyősei, sportolók és diákok tartottak egy nagyon látványos bemutatót. A gyerekek színes táblákkal elképesztően élethű képeket raktak ki villámgyors sebességgel a tribünökön. Mesefiguráktól kezdve egészen Kim Il Sung arcképéig. Közben a stadion gyepén több ezer táncos Korea történelmét mutatta be táncban, a Koryo császárságtól kezdve egészen az ország elosztásáig. Érdekes, hogy az újraegyesülés vágya nemcsak Dél-Koreában, hanem északon is él. A tánc legmegkapóbb momentuma az volt, amikor egy anya és fia egy képzeletbeli fal két oldalán az elszakítás fájdalmát öntötték táncba. Minket, németeket, nagyon megérintett a saját történelmünkből kiindulva koryo2.jpgtudjuk milyen, amikor egy népet kettészakítanak (még ha nem is voltunk teljesen ártatlanok a dologban).A sport áthatja a koreai gyerekek életét, már egész kis koruktól szoktatják őket a tömegsporthoz. Az országos ünnepségeken a diákok gyakorlatai meghazudtolták olimpiai megnyitók látványosságát is. Meglátogattuk a „Gyermekek Palotáját” is, itt délutánonként szakkörök vannak, ahol mindenki kiválaszthatja a képességeinek legmegfelelőbb szakot. A klasszikus balettől, a festészetig és akrobatikus táncokig igen sokféle képzés folyik hatalmas épületben. Heti két alkalommal színpadjukon bemutatót tartanak ritmikus gimnasztikából és klasszikus koreai táncokból. Több amerikai hírügynökség szerint itt elgépiesítik a gyerekeket, és politikai agymosáson mennek át. Hát ennek nyomát sem láthattuk. A másfél órás szakkörökben ugyanúgy nevetnek, kenik össze magukat festékkel, agyaggal vagy mérgelődnek egy elhibázott tánclépésen, mint a világ összes más gyermeke. Iskolai erőszak vagy drogproblémák teljesen ismeretlenek Korea északi részén. Tény, hogy az úttörőszövetség sok időt elvesz a diákoktól, de hogy ez mennyire jó vagy káros, arról lehet vitatkozni. Az egyetemen tett látogatásunk is nagyon jó hangulatban zajlott. A germanisztika hallgatókkal a német irodalomról beszélgettünk, majd benéztünk egy kanadai angoltanárnő igen vidám és kötetlen angol órájára. Lassan de biztosan épül az Internet is (bár most éppen adásszünet van a háborús retorikájuk miatt), a hallgatók már rutinosan kezelik a computereket. Szóval a sokat emlegetett „gonosz tengelyét” itt nem találtuk meg.

Több mint, ezer kilométert autóztunk az országban, de sehol nem láttunk éhező vagy rosszul táplált gyermekeket. Még a legszerényebb faluban is ápolt kisiskolások iparkodtak hátitáskájukkal a becsöngetésre. Tény, hogy az ország gazdasági és politikai izoláltsága nagyon érezhető. Az üzletek kínálatában nem találunk semmi luxust. Alapélelmiszerek és egyszerű ruházat. Azok öltöznek divatosabban, akiknek rokonaik vannak Dél-Koreában vagy Japánban és csomagot kapnak tőlük. A teraszosan megművelt földeken most nagyon büszkék egy új, nemrég nemesített rizsfajtára, amely sokkal kevesebb vizet igényel és így a hegyi régiókban is termelhető. Sőt megmutatták a német krumplival beültetett földeket is. A burgonya Ázsiában nem éppen közkedvelt. Ám a hűvös, esős északi régiókban remekül terem és csökkenti az élelmiszerhiányt. Még TV reklámokban is dicsérik a krumpli egészséges hatását. Mióta megengedett a privát kereskedelem is gombamód szaporodnak a kis büfék, éttermek és fagylaltos bódék a városokban. Egy óvatos gazdasági reform már beindult az elmúlt egy évben. Esténként az éttermekben már láthattuk ezt az új vállalkozói réteget, akik nyugatias stílusban öltözve, elegáns autókkal egy új réteget képviselnek a „munkásosztály” mellett. Elfogadott, sőt elvárt lett az eddig megvetett borravaló is. Ám jó pénzért jó szolgáltatást kínálnak.

Mi egy elegáns éteremben magunknak főztünk. Megkaptunk minden hozzávalót és kis asztali grillen valamint forró vizes lábaskában magunk készítettük el vacsoránkat. Mindezt a földön térdelve, ám a bájos felszolgálók örömmel segítettek a bénázó hosszú orrúaknak, hogy valóban Korean style legyen a kaja. Fájó térdekkel, de jó lakottan és a rizspálinkától még boldogabb mosollyal tértünk vissza szállodánkba. A parkban még, ki tudja milyen indíttatásból, Franky Goes To Hollywood számokat éneklünk. A 38. szélességi fokon fekszik Panmunjom, a hírhedt demarkációs vonal. Itt még a hidegháború múzeumában éreztük magunkat. Ketten voltunk Berliniek a csoportból.

koryo1_1.jpg

Mi aztán igazán átéreztük  mit is jelent a fal és a szögesdrót egy nép szívében.  Amerikai, észak-és dél-koreai katonák néznek egymással farkasszemet egy fehér vonal fölött, amely a két országrészt elválassza. A túloldalon egy unatkozó amerikai őrmester távcsövén át figyelt minket, miközben mi őt fényképeztük, így aztán mindenki gazdagodott egy vizuális élménnyel. A határőrparancsnok viszont nagyon kompetens és profi előadást tartott nekünk a határsávról és annak történetéről. Eljött velünk a Koreai-háború múzeumában és egy terepasztalon szemléltette a demarkációs vonal helyét. Megmutatta a tárgyaló barakkokat, ahol az északi és déli delegációk tárgyalnak politikai és gazdasági kérdésekről. A barakk érdekessége, hogy a tárgyalóasztal közepén húzódik a határ. Így mindenki a saját országából folytatja a tárgyalást.

Elbúcsúzva az őrnagytól Kaesong városába utazunk, amely igazán nagyon koreai. Szerencsére a háború megkímélte a csodás épületeket, pagodákat és Buddhista kolostorokat. Az egyik érdekessége, hogy a szerzetes egyben a város párttitkára is. Korea nemcsak szép, de praktikus is.Még egy rövid látogatás Nampo kikötőjébe és az északi hegyekbe és hirtelen rádöbbentünk eljött az utolsó nap. Szuvenírként még csodaszép bélyegsorozatokat és gyönyörű tusrajzokat vettünk egy belvárosi boltban. Este elsörözgetünk idegenvezetőinkkel és látszott rajtuk, hogy megkedvelték ezt a pár lökött alakot, akiket komolyan érdekelt ez a titokzatos ország. Egy fejlődő szocialista ország, buddhista tradíciókkal, nagyon nagy haladási vággyal és ambíciókkal. Így tudnám jellemezni Észak-Koreát utam végén. Esős hajnalon szállok fel a pekingi gépre, apró ajándékokkal és hatalmas élményekkel. Mi tagadás megérintett ez az ország és nem szeretném, ha a jelenlegio kardcsörtetés egy valódi háborúba torkollana. Azt nem a csonti fejű tábornokok szívnák meg, hanem az egyszerű kedves emberek, akiket a szívembe zártam.

Georg Spöttle

A bejegyzés trackback címe:

https://georgspottle.blog.hu/api/trackback/id/tr235292473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urfang 2013.05.10. 18:20:43

Hát az biztos, hogy ez a cikk egy kuriózum. No nem azért mintha bármi újat lehetne megtudni Észak-Koreáról, de én eddig olvastam ilyen gonosz tengelyezős horrorisztikus leírásokat, az úti beszámolók közül pedig olyat ami vagy gúnyosan karikírozta a látottakat, vagy csak leereszkedően viccelődött rajta, de ilyen pozitív hangvételűt még nem láttam. Érdekes megközelítés, vagy legalábbis ritka, ez a baráti hangnem szinte furcsán is hat.

Bár azt azért biztos te is tudod, hogy a megtervezett útvonaladon a legeslegjobb arcát láttad a rendszernek. De amúgy tetszik, hogy még a "gonosz tengelyéhez" is lehet ilyen pozitívan állni.

osze 2013.05.10. 18:44:49

Kedves Spöttle úr mintha túl fiatal és naív lenne. :-)
Olyan riportoit írt, amilyet a 30-as években küldtek a Szovjetunióba utazók, avagy a 60-as években hazánkba látogató - szintént célzottan megvezetett - nyugati turisták.
Ha élt volna a szocializmusban, pontosan tudná, hogy a rendszer lényege a turisták előtt láthatatlan. Illyés Gyula ír ettől az "Egy mondat a zsarnoságról" versében. Ehhez azonban látni kell, nem csak nézni.

szajci 2013.05.10. 19:26:31

így van. Érdemes volna más utazásokat is elolvasni. Amit Ön látott az kirakat. A koreai átíráshoz ajánlom hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Koreai_nevek_%C3%A1t%C3%ADr%C3%A1sa oldalt

apple6aba 2013.05.10. 19:53:37

@osze:
Tudomásom szerint Spöttle úr biztonságtechnikai szakértő. Tehát nem tekinthető teljesen laikusnak a témában.
Viszont az interneten elérhető egyéb beszámolók nagyon más képet mutatnak az országról.

Elég erős ellenmondást látok én is.

Link elek 2013.05.10. 19:53:53

érdeklodés képpen:
Tibor atya==izomtibor?

Urfang 2013.05.10. 20:12:28

Korea megosztásáról nem árt tudni, hogy nem a koreai nép akarta, hogy a két világhatalom döntetlenre menő háborút vívjon Koreában és kettészakítsa a koreai népet.

A kommunista Észak mögül azóta kifarolt a Szovjetunió és már csak a kommunista Kínára szorul mint egy kolonc, egy militáns kolonc amit nem ártana megszelídíteni.

A csontifejű tábornokokból kiskirályokat csinálni, Kim Dzsong Un kiskirályból meg egy Kedves Kormányzó Elvtársat.

Mert egy Kedves Kormányzó Elvtárs még mindig jobb mint egy Ifjú Vezető, aki a Kedves Vezetővel és az Örökös Vezetővel a háta mögött atomháborúsdit játszik.

osze 2013.05.10. 20:26:15

@apple6aba: Hogy kinek van szeme észrevenni a dolgokat... ez érdekes dolog.
Illyés verést újraolvasva találtam egy nagyon jó elemzést: www.c3.hu/~iris/02-2/zsarnok.htm
Különösen érdekes az utolsó néhány bekezdés, ahol a korabeli "utazók" megvezetése a téma. A sztálinista Szovjetunió is szuper hely volt a külföldinek, ha a vendéglátó is úgy akarta. :-)
Spöttle is úgy szakértő, ahogy az egyetem boa konstriktroa rektor úr. :-)

apple6aba 2013.05.10. 20:50:23

@osze:
Többször láttam a TV-ben, mikor megszólaltatták valamilyen konfliktus ügyében, mint biztonságtechnikai szakértő. Én úgy gondolom, nem "nyeretlen kétéves"!

Pont ezért értetlenkedem az írásával kapcsolatban!

Ui: még mielőtt felmerülne a kérdés, nem én vagyok Spöttle!

fran7 2013.05.10. 21:05:54

Spöttle úr azt írta le, amit Észak-Korea a hivatalos propagandán túl meg akar mutatni magáról. Ez egy érdekes szemszög volt a számomra.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.05.10. 21:14:44

Konkrétan mi a meglepő azon, hogy az egyszerű emberek egy diktatúrában sem vérszomjas, gyűlölködő droidok? Biztos vagyok benne, hogy a 30-as évek Németországában is ugyanúgy játszottak a gyerekek, mint mindenhol máshol, ott is voltak kedves pincérnők meg fagylaltos bódék. A Szovjetunióban is voltak.

Az meg, hogy egyetlen éhező embert sem látott a szerző, semmit nem jelent. Csak heccből fogadott el az ország már több millió tonna élelmiszersegélyt? És gondolom, kijelölt útvonalon mentek – vagy talán engedi Észak-Korea, hogy nyugati turista kíséret nélkül oda menjen, ahova csak akar? Nem engedi, és nyilván nem véletlenül. Ezen azért el kellene gondolkodni. Turista még Iránban vagy Szaúd-Arábiában is oda megy, ahová akar, nincs állandó kíséret, max. ha egy laktanyába próbál meg bemenni, nem engedik be a kapun. Itt viszont egész országrészek vannak elzárva. Tehát amit a rezsim el akar titkolni, az is ott van ám valahol elrejtve. Azt lett volna érdemes megnézni.

apple6aba 2013.05.10. 21:16:07

@fran7:
Ez - szerintem, és itt mások szerint is - a hivatalos propaganda.

Intizar 2013.05.10. 21:18:14

Tetszett, de azért fura kissé. Vezetett túrán, akárhány ezer kilométer is, csak nem gondolta, hogy éhezőket vagy KZ-eket fog látni? Anno az Unióban sem az ilyesmit mutogatták.

különvélemény 2013.05.10. 21:34:13

Fantasztikus, hogy elolvashattuk a 3856551. bejegyzést ugyanarról a vezetett túráról, amit minde nturista átél ÉK-ban.

Az, hogy valaki akkora haddnemondjammi, hogy nem nézte meg előre a youtube-on a saját útvonalát 100x, azt most nem minősíteném, mert lehet, hogy valaki direkt a váratlant várja.

Maga a poszt egyébként egy 13 éves kisfiú naivitásával íródott "hol voltál nyaralni" dolgozat az első tanórán szeptemberben...

apple6aba 2013.05.10. 21:48:19

Szerintem itt nem is az a lényeg, hogy mi lett leírva, hanem az, hogy ki írta.
Ha a dél-koreai hírszerzés az írná, hogy egy vezetett túrán bejárta ÉK-t, és ott nincs is büntetőtábor, plusz az emberi jogok is teljesen rendben vannak, akkor többen felvonnák a szemöldöküket, és megkérdőjeleznék a leírás valóságtartalmát.
Szerintem.

Mindfield 2013.05.10. 21:54:23

@különvélemény: Ráadásul ezt a fajta túrát szerintem már minden internetező kívülről fújja, mert a youtube-on is dögivel vannak fent ilyen videók.

kewcheg 2013.05.10. 22:01:54

georg spottle úr. gratulálok.ön egy idiot

-JzK- 2013.05.10. 22:04:29

@osze:
Spöttle úr egyszerűen annak a német generációnak tagja, akibe szépen beleverték a "bűnös nép vagyunk" identitást, a holokauszt-hajbókolást, ami azzal jár, hogy masszívan el kell utasítani, mindent ami az európai nemzetek hazafiságával, klasszikus életszemléletével kapcsolatos, ámde a baloldali szélsőségekkel kapcsolatban illik megértőnek lenni ilyen "kicsit furák, de jót akarnak" hozzáállással.

fefe79 2013.05.10. 22:12:42

"Amerikai, észak-és dél-koreai katonák néznek egymással farkasszemet egy fehér vonal fölött, amely a két országrészt elválassza." Az utolsó szónál a fordító (fordított szöveg ez?) nézze már meg, mi a különbség a felszólító mód és a kijelentő közt... És "Kim Il Sung" vagy mi a szösz az Kim Ir Szen helyesen.

agent scully 2013.05.10. 22:27:06

Beijing magyarul Peking
a folytatáshoz még gyűjtöm az erőt

亚夫 2013.05.10. 22:28:56

"Így Máriakálnokról Ferihegy fele vettem az irányt, hogy elérjem az Air China Beijingbe tartó járatát."

?

Budapesten nincs jelen az Air China.
bud.hu/utazas/jaratinformacio/legitarsasagok

Sőt, nincs közvetlen Budapest - Peking járat sem.
Kedves posztoló hátradőlve kamuzik egy nagyot?

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.10. 22:42:06

Nekem is a Patyomkin falu jutott az eszembe.
Érdekes hogy Phenjan kínaiul van, még is azt ismeri mindenki.

fran7 2013.05.10. 22:56:20

@apple6aba: Szerintem nem egészen értetted a szándékot, sem a mondanivalómat. Van valami amit egy vendéglátó meg akar mutatni magáról. Ha elmész vendégségbe a házigazda akar mutatni magáról egy képet, ami ha normális vagy érdekel, legalábbis úgy teszed. Pontosan tudod, hogy ez a külvilágnak szól, s nem ez a hétköznapi valóság. Nem azt eszik, amit vendégségben kapsz naponta és nem azokat a ruhákat viselik. De képesek mutatni valamit. S azt hiszem ez a cikk erről szól. Észak-Korea még tud adni a látszatra. Van hozzá erejük és akaratuk. Biztonságpolitikai szempontból is fontos ez. A látszathoz szükséges erő meg van. Tehát nem olyan magától értetődően könnyű háború lenne ma se egy Észak-Korea elleni támadás.
Ha meg a propagandáról beszélünk az Usa tolja land of the free bullshitet, miközben 300 millió ember telefonbeszélgetését tárolják az NSA megfelelő intézményeiben. Valószínűleg az USA nagykövetségen és a beutazásod első pillanatában nem ezt fogják veled elsőként közölni. Sőt lehetőség szerint titkolni fogják előled.

civil polip 2013.05.10. 22:59:00

Valahogy nem tudok komolyan venni egy olyan írást, ahol Peking Beijingként szerepel. Legközelebb Prága is Prague lesz, mert az olyan trendi.

Darth Revan 2013.05.10. 23:03:37

Korea fovarosa magyarul akkor is Phenjan. Mintahugy Pozsonyt sem hivjuk itthon Bratislavanak, pedig annak az a hivatalos neve.
Kim Il Sunrol sem hallottam meg, magyarul Kim Ir Szennek mondjuk.

De nem is ez a bajom az irassal. Nem olvastam vegig, annal a resznel, abbahagytam, amikor arrol ir, hogy "de sehol nem láttunk éhező vagy rosszul táplált gyermekeket"

Nem veletlen. a turistaknak azt mutatjak, amit szeretnenek megmutatni! Eszak Koreat egy aljas rendszer iranyitja, elnyomjak az embereket, igen is eheznek (vajon miert nincs kobor kutya!?). A sok hulye nyugati turista, meg penzzel tamogatja ezt az elnyomo, gyilkos rezsimet...

nem reg olvastam ezt a konyvet, hat itt nem ilyen orszag kepe rajzolodik ki...
www.hvgkonyvek.hu/index.php/Elokeszuletben/Menekules-a-14-es-szamu-lagerbol/book_flypage.tpl.html

fran7 2013.05.10. 23:05:27

Amúgy, aki kicsit is fogékony a magyar kultúrára, attól valószínűleg a koreai sem fog távol állni.

bldo 2013.05.10. 23:05:41

"Pyongyang és nem Phenjan, az kínaiul van!!!"
Beijing meg magyarul Peking. (!!!44négynégy)

"Bármit fotózhatunk válaszolt idegenvezetőnk"
Ebből a "bármiből" a kiválogatott négy kép volt a legérdekesebb? Ezek a "pózolj Észak-koreai katonával" képek Facebookra valóak szerintem, nem egy széles közönségnek szánt blogbejegyzésbe.)

Mr. Alkohol 2013.05.10. 23:20:42

@Zigomer Trubahin: "Konkrétan mi a meglepő azon, hogy az egyszerű emberek egy diktatúrában sem vérszomjas, gyűlölködő droidok? Biztos vagyok benne, hogy a 30-as évek Németországában is ugyanúgy játszottak a gyerekek, mint mindenhol máshol, ott is voltak kedves pincérnők meg fagylaltos bódék. A Szovjetunióban is voltak."

Ezért tartom cikinek, hogy egy 90+ pacákot, aki SZAKÁCS volt az egyik koncentrációs táborban és nem bizonyítható rá semmilyen gaztett, kegyetlenkedés, semmi, háborús bűnösként (bűnrészesként) a vádlottak padjára állítják.
Ő "csak" főzött a tiszteknek és a személyzetnek, nem is érintkezett a foglyokkal. Esetében az sem merülhet fel, hogy pl. mérgezett ételt adott a foglyoknak, mert nem őket élelmezte.

babhun 2013.05.10. 23:22:26

Rossz beszámoló. Semmi újat nem tudtam meg, sőt sok helyen pontatlan a beszámoló.

Panmunjom nem a demarkációs vonal, hanem a közös biztonsági övezet (JSA). Nem mindenféléről tárgyalgatnak a barakkokban, hanem a demilitarizált övezetben történt esetleges incidensekről. Technikailag a JSA területén egyetlen katona sincs, mindenki katonai rendész.

Aki többet akar tudni Észak-Koreáról egy diktátor szobrát virággal díszítő honfitársunk butaságainál, az olvassa el a Menekülés a 14-es táborból című könyvet és nézzen utána, hogy egyesek még a szexrabszolgaságot is vállalják, hogy kijussanak abból az országból, amely a blog naiv szerzője szerint: "Egy fejlődő szocialista ország, buddhista tradíciókkal, nagyon nagy haladási vággyal és ambíciókkal."

komolytalan samu 2013.05.10. 23:24:48

Hmm, mint a a 30-as évek nyugati tudósításai a Szovjetunióról. Tiszta udvar, rendes gyár
az emberarcú kannibál.

Azért jó hogy látni gmapsen a Bp méretű lágereket, az ott született, szökött nyomorult elbeszélését arról, hogyan is árulta el anyját, bátyját mert a párt így tanította.

Persze az is nagyszerű dolog, hogy már engedik a maszekolást. A turistának is kellemesebb ilyet fotózni, mint haláltáborokat.

v2peti 2013.05.11. 00:45:08

Magyarországon is az 50-es években ott voltak a vidám úttörők meg a Recski büntetőtábor egy időben! Bár itt legalább nem volt kötelező kísérőt fogadni.

szellemkor 2013.05.11. 00:48:25

Ez egész egyszerűen elképesztő. Ha nem rossz viccnek szántad, szégyelld magad, nyomorult féreg. Egy kibaszott katasztrófaturista voltál egy haláltáborban.
Nem leszek udvarias, mint a korábbi hozzászólók, egyszerűen menj a picsába!

Jelenleg a Föld egyetlen ideológiai alapon szervezett totalitariánus kommunista-fasiszta államát legitimáltad minden elköltött jüanoddal, wonoddal, teljesen mindegy milyen pénzeddel, és ami neked egy egzotikus kalandtúra volt, az ennek a geopolitikai anakronizmust kihasználó gengeszterállamnak túélést biztosító önigazolás.
Annak a 20 millió embernek akiket pedig túszul ejtettek a saját földjükön, azoknak pedig újabb pár évi felesleges szenvedés.
Ébredj fel vagy maradj átkozott örökre.

A blogbejegyzésedet ugyanakkor tanítani kellene mint a nyugati világ kognitív disszonanciájának mintapéldáját.
Az USÁ-ra prüszkölsz, miközben a világ legelbaszottabb államaiban, még sSierra Leonéban, Szomáliában vagy Afganisztánban is nyitott lehetőség hogy fogod a bőröndöd, és elindulsz a Föld egy szerencsésebb sarka felé, kivéve ezt a nyomorult gettót, ahol kivégeznek téged meg a családodat is ha megfordul a fejedben.

Egy utolsó, a szó objektív értelmében vett technokrata zsoldosba is több erkölcsi érzék szorult mint beléd, kár a biztonságpoitikai ihletésű understatementjeiddel dobálóznod.

És arra is a legjobb példa vagy, hogy mennyire nem tudja értékelni és megbecsülni a demokráciát az aki beleszületik.

Fejlődő szocialista ország, eszem-faszom megáll. Mint ha nem 23 évvel ezelőtt hagytuk volna magunk mögött ezt a kurva kommunizmust.

KenSentMe 2013.05.11. 01:51:02

"A naivitas is azt jelenti, hogy jo vagy valamiben, mert nem mindenki kepes sokaig megorizni."

monddazigazatmar 2013.05.11. 03:01:57

Bocs, ez valami leforditott beszámoló vagy mi a lófasz?
"Pyongyang és nem Phenjan" lehet. Amióta TV és sajtó van azóta csak Phenjant láttam, hallottam, olvastam, de az kurvaélet, hogy
Kim Jong Un - Kim Dzsongun
Kim Jong Il - Kim Dzsongil
Kim Il Sung - Kim Ir Szen
még azon a nyomorult wikipédián is.
Ha már egyik mondatban kijavit, hogy a főváros nem Phenjan, akkor a másikban miért felejt el magyarul.
Továbbá azt szeretném kérdezni, hogy
1. A 47. emeleti szállásról kisétált e?
2. 4-5 utcával odébb milyen volt az élet?

monddazigazatmar 2013.05.11. 03:15:49

"Így Máriakálnokról Ferihegy fele vettem az irányt, hogy elérjem az Air China Beijingbe tartó járatát"

Errol az AIR CHINA is tud? Mert akkor talán lenne nyoma a Bp-Peking (nem Beijing) járatnak.

brióshuba 2013.05.11. 03:41:25

Nem igazán tudom hova tenni ezt a posztot, se magát a posztolót.

Valahogy kimaradt a posztból az az apróság, hogy ebben az országban úgy mellesleg hatalmas haláltáborok működnek, ahol életük végéig kínozzák a "rendszer ellenségeit". Sokukat pusztán azért, mert egy rokonuk megszökött. Németként (a posztoló német vagy ez csak egy fordítás?) azért talán ezek a táborok is felidézhettek volna ezt-azt, nem csak a fal - és akkor talán nem egy cukormázzal leöntött Észak-Koreáról kaptunk volna egy kicsit fura beszámolót.

Aki Észak-Korea kevésbé barátságos arcára is kíváncsi, annak ajánlom figyelmébe ezeket a videókat:
www.youtube.com/watch?v=q7CQl91QcLs
www.youtube.com/watch?v=NbIvUQakU74

Piros Mogyoros 2013.05.11. 06:14:49

En sokaig eltem a regioban es dolgoztam eszak koreaiakkal is, ezert tobbszor is vegigolvastam a cikket, probalvan megfejteni, mi vezethetett ehhez a velemenyhez, mikozben az emberek nyomorgnak es rettegnek.

1. Talan egy szarkasztikus osszefoglalo, szolrakoztato cellal

2. Egy hangulatrajz arrol, amit az eloiteletek nelkuli ember erez egy egy hetes ottartozkodas soran, mikozben tudatosan kziarja azt, amivel amugy tisztaban van

3. Navi

En a kettesre tippelnek, es ebben az esetben frissito egy ilyen cikket is olvasni, ugyanakkor inkabb csak szorakoztato jelleggel, mintsem komolyan veve.

jog-ász 2013.05.11. 07:51:57

azt én sem értem, hogy miért nem érinthette meg a poszt iróját néhány személyes ottani élmény, hétköznapi egyszerü emberektől, hiszen nem pártpolitikai vagy állami rendezvényen vett részt, nem is az első titkár orgiáin, valószínüleg tényleg nem foglalkozott az előítéletekkel.

Reterro 2013.05.11. 08:17:40

Észak vagy dél, teljesen nem tiszta egyik koreai állam sem, már ami az emberi lelkeket és viselkedést illeti.

Drago Brutic 2013.05.11. 09:19:42

Valahogy jobban hiszek a menekült túlélők elbeszéléseinek, mint ennek a Spöttle úrnak. De csak ha az elmúlt hetek híreinek hiszek, akkor is elmondhatom, hogy ÉKorea az egyik legundorítóbb terrorista állam. Spöttle úr pedig egy tudatlan zombi. Aki valódi buddhista kolostornak véli a párttitkár-vezette intézményeket, az ne utazzon, hanem olvasson otthon, tanuljon. Pekingben írd és mondd, hagytak egyetlen kolostort, amelyben tibetiek és mongolok élnek. Semmi közük a helyi szocializmushoz. Ez a poszt súlyosan félrevezető, ártalmas!

Jock Ewing 2013.05.11. 09:49:43

"Egy fejlődő szocialista ország..."
Az egész cikk egy okádék volt, de az a kijelentés mindent vitt. Elmegy a világ legdurvább kommunista diktatúrájába, és ezt tudja leírni róla. Azt nem értem, szellemi rokkantak miért utazgatnak, aztán meg írogatnak az internetre....?

Battenfeld 2013.05.11. 10:07:42

"megengedett a privát kereskedelem is" ha ez igaz, akkor kis Kim elindult a kínai úton.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.11. 10:40:36

@monddazigazatmar:

A "Kim Ir Szen" és a "Phenjan" orosz hatás a magyarban, ez a koreai nevek orosz átírásából van. Ma már az angolos áítírás szokott lenni az alap, ezért "Kim Il Szung".

Egyébként a magyarok 99 %-a a Phenjant eleve hibásan fenjannak ejti, abban a hitben, hogy a ph= f, mint a középkori latinban. Pedig nem, az ejtés ph és nem f.

Tóbiáspajtás 2013.05.11. 10:45:41

I'm Kim Jong-un, and I approve this message.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.11. 10:46:02

@Darth Revan:

Egyébként az eredeti koreai ejtés kb. kimiliszong és phjongjang.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.11. 10:47:43

Észak-Korea van legközelebb Marx megvalósult álmához, így mindenképpen érdemes elutazni oda.

apple6aba 2013.05.11. 10:56:58

Egyéni véleményem szerint az egész cikk egy provokáció.
Nem lehet más!
Egy biztonságtechnikai szakértő nem írhat ilyet, hacsak nincs vele valami célja.
Ezt a maszlagot senki nem veszi be, aki csak egy nagyon picit is tájékozott a világról.
Márpedig kb. 2 hónapja már a csapból is ÉK folyik.
Amúgy ezt az embert lehet megvezetni?
en.ormester.hu/hirek/news/news+actuality/bodyguard+training+chief+instructor+introduction
Ugyanmár!

szellemkor 2013.05.11. 11:02:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nektek tényleg a koreai nevek írásmódja a legnagyobb problémátok ebben a posztban? Egyszerre bizarr, szürreális és mégis cinikus valóságérzékelés.
Nem rohadtul mindegy hogy hívják, hívták ezeket az elcseszett gazembereket? Nem operaénekesekről hanem koromsötét, akasztani való diktátorokról van szó.
Kb. olyan mint ha az ötvenes évek elején "haladó baloldali fiatalok" vitatkoznának a Sorbonne-on hogy most Sztálinnak vagy Sztalinnak kell ejteni a Dzsugasvilit, miközben egy vállrándítással napirendre térnek felette hogy gulágba küldte a fél országot.

szellemkor 2013.05.11. 11:14:07

@apple6aba: Igazad lehet, nem ismertem a pali korábbi posztjait, de kevés az esély rá hogy egyik pillanatról másikra elveszíti a realitásérzékét valaki. Az is lehet hogy ki akarja valaki ugrasztani a nyula(ka)t a bokorból. Különösen annak fényében lehetne érdekes szálakat találni, hogy a rendszerváltást követő tíz évben zavartalanul horgonyzott egy Észak-Koreai tulajdonú szállodahajó a Parlamenttel szemben a Dunán, tiszta rálátással a Külügy Bem téri épületére és az Országgyűlésre.

Ki volt az aki kikötést engedélyezte, és miért??? Azt sem tartom elképzelhetetlennek, ha szándékosan "húzták magukra" a magyarok a NATO hírszerzési együttműködés keretében a komcsi kémeket, hogy a tevékenységükrő információt gyűjtsenek, de itthon a minden képzeletet felülmúló ostobaságot, mint lehetőséget sem lehet sosem kizárni, ezért nem merem 100%-ig azt mondani hogy a posztoló tudatosan provokál (amelynek céljairól lennének egyébként logikus tippjeim)

Exploiter 2013.05.11. 11:21:45

Én nem igazán értem ezt a posztot.

Nem most tartóztattak le egy turistát a hetekben, amiért lefényképezett valamit, amit nem lett volna szabad...?
Vagy az is hazugság, mint a több tucat menekült sztorija?

Nincs agymosás, de még a turistának is meg kell koszorúzni a nagy vezető szobrát...

Minden szép és jó, de az állam ad idegenvezetőt, nem lehet csak a kijelölt útvonalon haladni...

Uram, ön vagy teljesen idióta, vagy más célja van ezzel az egésszel, mindkét eset igen szomorú.

szellemkor 2013.05.11. 11:24:07

@apple6aba: Lehet hogy unatkozó (ex-)indexes okostojások médiahackje, és akkor elsőre én is beszoptam. Szerintem amióta az a fasz Bede hazajött Dál-Amerikából, megnőtt az esélye az efféle szarkeverésnek, a régebbi provokációblogjaik úgyis kifulladóban vannak.

szellemkor 2013.05.11. 11:28:06

(Nem) kicsit Matula Magazin utánérzésem van.

monddazigazatmar 2013.05.11. 11:34:32

@szellemkor: Elmondtam a problémáimat a poszttal kapcsolatban. Azon, hogy Kim milyen, nem tudok változtatni, még az is lehet, hogy annyira nem szörnyű ott lakni, mint ahogy azt a média állítja. Ha mondjuk sztálinnal kapcsolatban az egyetlen élményem az lenne, hogy átsegitett az úton, akkor azt nem irhatnám le?
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Azért irjuk át a nevet eredetiből, mert más betűket használnak, nem? Azért irjuk át, hogy ki tudjuk ejteni, és nem egy krikszkraksz legyen irásban, nem? Nekem, mint magyar embernek honnan kell tudnom, hogy a JONG-ot hogyan ejti az angol, és hogy egyáltalán milyen nyelven kéne megpróbálni kiejteni? Az egész abbol fakad, hogy a média lusta átforditgatni a CNN hireket, az meg le van szarva, hogy adott esetben az olvasó azt sem tudja, hogy miről van szó. Ha 50 évig jó volt a Kim Ir Szen, Kadafi, meg hasonlót, akkor minek bántani? Bécs mikor lesz Vienna?

szellemkor 2013.05.11. 11:36:16

Egyébként meg: mennyire reális a Samsung split klíma a katonai barakk oldalán? :-) Európai logóval! ;-)

68nyara 2013.05.11. 11:48:48

@monddazigazatmar: A koreai nevek (gyakorlatilag) mindig 3 külön szótagból állnak. Tehát helyesen Kim Dzsong Il, Kim Ir Szen és Kim Dzsong Un

Akár mit is ír a wikipedia.
Bár azt nem teljesen értem, hogy miért Kim Ir Szennek fordítják, szerintem inkább Kim Il Szen, ha már, de mindegy.

A cikk meg szerintem kamu, mert ennyire hülye nem lehet valaki.

szellemkor 2013.05.11. 11:49:52

"még az is lehet, hogy annyira nem szörnyű ott lakni, mint ahogy azt a média állítja. " Ebben a félmondatodban benne volt minden amitől hányok mostanában. Pedig de, a szürke küönböző árnyalatai mellett igenis vannak kibaszottul fekete-fehér dolgok IS a világban. Az egyik ilyen, hogy Észak-Korea a világ legelbaszottabb, legsötétebb agymosó diktatúrája, és ez olyan tény, amin nem változtat hogy neked az írott vagy elektronikus sajtó egyes vagy minden képviselőjével szemben (utóbbi pedig már eleve milyen primitív általánosítás lenne) hitelességi aggályaid vannak. Persze, mindenki hazudik, csak a diktátor propagandagépezete mond igazat... Azon is agyfaszt kapok amikor egyre többen el is hiszik maguknak az egyenlőségjelet amikor az itteni kis tyúkszaros politikai homokozónk nevetséges problémáit hasonlítgatják a világ egyetlen országméretű haláltáborához.

_Molly 2013.05.11. 12:01:14

@szellemkor: "nem merem 100%-ig azt mondani hogy a posztoló tudatosan provokál (amelynek céljairól lennének egyébként logikus tippjeim)"

Arra gondolsz, hogy esetleg netalántán OV kormánya hamarosan bejelenti, hogy Magyarország szoros gazdasági kapcsolatok kialakításáról állapodott meg É-Koreával?:-o

monddazigazatmar 2013.05.11. 12:07:57

@szellemkor: Te mégis kinek képzeled magad? A gondolkodásmódod mindenesetre elég diktatórikus. Az a tény, amit te annak gondolsz, és kész. Azért engedtessék má' meg a világ többi részének, hogy esetleg meghallgassa másnak is a véleményét.

szellemkor 2013.05.11. 12:13:55

@68nyara:
Érdemes megnézni, Spöttle élő, valódi figura, 2006-ban járt ott, ráadásul tényleg nem hülyegyerek. Tehát nem Bede-médiahack. Akkor viszont tudatos manőver lehet a cikk.
(A Samsung klimatizált barakk is tényleg ott van a videóban, ugyanis a demilitarizált zóna tárgyaólépülete, szerepel a tudósításban.) mno.hu/global/milyen-a-hetkoznapi-valosag-az-atomfuggony-mogott-1151329

szellemkor 2013.05.11. 12:15:16

@monddazigazatmar: Persze, Auschwitzban meg medvecukrot osztogattak, és aki nem volt szimpi az nem kapott rétest estére.

szellemkor 2013.05.11. 12:15:56

@_Molly: Na már vártam. Bravó. Kezdődik.

monddazigazatmar 2013.05.11. 12:17:33

@szellemkor: Te tényleg ennyire szűklátókörű faszfej vagy? Azt le mertem irni, hogy esetleg lehet, hogy nem is annyira rettenetes hely észak korea mint ahogy a média beállitja. Te meg mindjárt feljelentesz holokauszttagadásért. Seggfej

szellemkor 2013.05.11. 12:22:13

@monddazigazatmar: Ja, bocs, tényleg nem is volt szocializmus Magyarországon sem, igaz? Sőt, 56 után sem végeztek ki senkit, csak kitaláták az egészet.
Nem gondolom hogy holokauszttagadó vagy csak tipikusan az a demokráciában felnőtt hülyegyerek, aki elreativizál mindent, mert nem tudja megbecsülni hogy csak diafilmen látott diktatúrát.
Sajnos az ilyen hosszú status quók következménye hogy míg Észak-Koreában felnőtt a sokadik nemzedék, aki már tényleg el is hiszi az államvallássá tett kommunizmust, itt pedig kihalnak azok a generációk akik még megtapasztalták hogy milyen kommunizmusban és fasizmusban élni, és akik a rendszerváltás után nőnek fel már össze-vissza dobálóznak a jelzőkkel, maszatolnak, egyenlősítenek a fogalmak valódi tartalmának ismerete nélkül.

monddazigazatmar 2013.05.11. 12:27:50

@szellemkor: Tényleg hülye vagy.
Láttam diktatúrát, éltem is benne. Sőt láttam olyan, a világ másik végén készitett filmet magyarországról, aminek a valóságtartalma mondjuk 5% volt. Ugyhogy engedtessék már meg nekem, hogy ne nyaljak be mindent azért mert az ujságban leirják vagy mert esetleg a tv ugy mutatja.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 12:52:26

Aki kíváncsi rá, itt magyar utibeszámoló, a sok nyugati propagandaagymosottnak tanulságos lehet, kicsit szigorúbb mint az Orbán rendszer, de errefelé haladunk:

"Thursday, May 28, 2009
Észak-Koreában jártam
Észak-Koreában jártam, és csak 5 nappal azelőtt hagytam el az országot, mielőtt végrehajtották a hírhedt atomrobbantás kísérletet, néhány rakétaindítással fűszerezve. Pedig enélkül is eseménydús volt az út."
faluvegi.blogspot.co.at/2009/05/eszak-koreaban-jartam.html

Aki még ennél is kíváncsibb, az kimehet túristaútra:

"
Egy exkluziv hét a sztálinizmus utolsó fellegvárában.

Különleges programok Szarivontól Phenjanig
Május elseje Phenjanban
Visszatérés az ötvenes évekbe- Vonszan
Egy ország, amely tavaly belépett a megvalósult Kommunizmus állapotába"
Részvételi díj:

15-20 fő esetén 299.000 Ft + rep 190.000 Ft+ illeték
10-14 fő esetén 350.000 Ft + rep 190.000 Ft+ illeték
www.agra.hu/utazas/eszak-korea-nagykorut

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 12:58:15

@_Molly:

Orbán elég sokat merít az észak-koreai rezsimtől, pl. a Dzsucse, amely gyakorlatilag ugyanaz, mint Orbán elvtárs szabadságharca a külföld ellen és a személyi kultusza is hasonló.
hu.wikipedia.org/wiki/Dzsucse

A propaganda legalább olyan hazug nálunk, mint ott.
A szegénység pedig iszonyatosan közelíti az észak-koreait:
"Megdöbbentő számok: a magyarok közel fele szegénységben él

2013. 5. 9. 11:51|Utolsó módosítás: 2013. 5. 9. 12:28|Közélet » Társadalom"
www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/megdobbento-szamok-a-magyarok-kozel-fele-szegenysegben-el-403257

szellemkor 2013.05.11. 13:04:25

@monddazigazatmar: @monddazigazatmar: És? Mit akarsz mondani? Hogy minden tévé hazudik? És akkor mi az igazság? Mi a célod vele hogy elmaszatold? Miben mentegeted a diktatúrát? Nincsenek haláltáborok, bennük születő és felnövő generációkkal? Nincs totális agymosás és gondolatkontroll? Nem haltak éhen százezrek-milliók? Mire akarsz kilyukadni? Kit mentegetsz és főleg miért?
Akinek nem inge, ne vegye magára, de én is láttam olyan, valóságtól elrugaszkodott holdkórosakat, akik az összeesküvés-elméleteik örömében pancsikolva és zsigeri USA-gyűlöletükben már őszintén és szívből jövő szimpátiával beszélgetnek az iszlamista terroristákról mint ha az egyik szemétség legitimálná a másikat.

Ha már biztonságpolitika, ha már USA. Ma sokan prüszkölnek az USA katonai héjáinak proaktív biztonságpolitikai lépéseire, csak éppen arról feledkezik meg a hippi-platform hogy ha nem lett volna Reagan olyan tökös, nem borított volna csilliókat a fegyverkezésbe, nem lett volna a csillagháborús blöff, és nem véreztették volna ki az oroszokat Afganisztánban a mudzsahedekre öntött fegyverekkel, lehet hogy még most is itt vonulgatnánk május elsején Grósz Károlynak integetve.

Sajnos észak koreai nép nem iyen szerencsés, hanem a korábbi hidegháborús hadszíntér után egyből puffer zónává váltak az új világ két szuperhatalma, Kína és az Usa érdekszférája között is, így saját magukon kívül senkinek sem lenne érdeke hogy bármi is változzon ott. Csakhogy az országot uraló rezsim még ahhoz is parketta hülye hogy egy ilyen védett geopolitikai közegben fenntartható államot működtessen, sefteljen, Kubai szocializmustsal, vagy valami monarchikus formában biztosítsa a hatalmi elit privilégiumait, hogy közben azért a nép sem haljon éhen, és ne kelljen ilyen szánalmas színjátékokkal segélyeket kizsarolni a saját hadseregük etetésére.

Észak-Korea egyetlen egyre jó, megmutatni az új nemzedékeknek, milyen lett volna ha a kommunizmus tényleg megvalósul.

szellemkor 2013.05.11. 13:09:26

@Anyád, a szúnyogok!!!: Tudod mit? Költözz ki, észre fogsz venni pár apró különbséget, ha hamarabb nem, akkor amikor kivégeznek rendszerellenes kommentelésért (jut eszembe, internetezni eleve nem fogsz). Nem az a baj, hogy nem tudod mit beszélsz. Felőlem az Orbánról is azt gondolsz, meg hiszel amit akarsz.

A szellemileg és fizikailag megnyomorított észak-koreai néppel szemben borzasztóan megalázó, cinikus és érzéketlen ez a fajta ostoba egyenlősítés.

monddazigazatmar 2013.05.11. 13:16:32

@szellemkor: Hát tényleg nem akarom ezt elhinni, hogy valaki nemcsak hogy ennyire hulye, hanem ilyen kitartó is.
Mit akarsz mondani? - Azt, hogy ha egy beszámoló eltér attól amit addig hallottál, gondoltál, akkor az még nem biztos hogy hazug.
Mi a célod vele hogy elmaszatold? - Nem maszatolok semmit. Nem mentegetek senkit, csak esetleg nem annyira olyan mint ahogy be akarják állitani.
Nincsenek haláltáborok, bennük születő és felnövő generációkkal? Nincs totális agymosás és gondolatkontroll? - Biztos vannak, nem tudom.
Nem haltak éhen százezrek-milliók? - EZT se tudom, mivel hivatalosan nem adtak ki adatokat, minden más csak spekuláció.
Mire akarsz kilyukadni? - Arra hogy egy agymosott, szüklátokörű marha vagy.
Kit mentegettem?
Nem látod az irásod és a "aki nincs velem az ellenem van" szlogen között a párhuzamot?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.05.11. 13:17:35

@szellemkor: teljesen jol mondod. En is falnak megyek a sok osszeeskuves elmeletes baromtol, akik valojaban az orrukig se latnak.

_Molly 2013.05.11. 13:18:49

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Még ha csak szegénységben...
A "Csengetett, Mylord?"-ban Yve és Henry, a 2 házicseléd megállapodnak abban hogy ők 'a zsák legalján' vannak. De hol van Mabel?, kérdi Yve, a 3 penny-s órabérért dolgozó, bejáró mosogatónőre utalva. Ő egy másik zsákban, mondja Henry.
Attól tartok, hogy sok olyan nyomorult él közöttünk, akiknek már a szegénység is csak elérhetetlen álom, akik konkrétan éheznek és nyomorognak.:(

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.05.11. 13:19:56

@monddazigazatmar: az ehezesrol meg a taborokrol tobbezer beszamolonk van, felvetelek es muholdkepek. Esetleg tajekozodni kene mielott okosnak kepzeled magad.

szellemkor 2013.05.11. 13:26:53

@monddazigazatmar: Kibaszott komcsi vagy, nem tudok rólad mást feltételezni, különben nem lenne érdeked gyilkosokat mentegetni. Te jó ég! Itt vitatkozok egy hülyével, akinek bizonygatni kell hogy ÉK diktatúra? Tényleg nem vagyok normális.

Tudod mit? persze, nincsen semmi baj, vedd be a gyógyszereid. Nem volt középkor, csak kitalálták. A Holdon nem járt ember, csak megrendezték. Az ukrán holodomor is csak egy rosszindulattal kommunikált diétamozgalom volt. A katyini erdőben gombamérgezést kaptak a kiránduló lengyel katonák, Kambodzsában az értelmiséget halálra röhögtette Pol-Pot, az ifjútörökök meg csak sátorozni vitték az örményeket a fennsíkra, nem tehettek róla hogy másfélmillióan tüdőgyulladást kaptak és meghaltak.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 13:48:00

@szellemkor:

Ide figyelj te krokodil könnyeket hullató, álszenteskedő, szemforgató fasz!

Ha abból a könnycsatornákra ható, Semjéni magaslatokat elérő szemforgató hazudozásból, amit előadtál egy szót is komolyan gondolnál, AKKOR TE LENNÉL OTT ÉS SEGíTENÉL NEKIK!
De te leszarod a szegényeket, elnyomottakakat, legfőképp azokat, akik a környezetedben élnek.
5 MILLIó MAGYAR ÉL SZEGÉNYSÉGBEN, te meg észak koreaiakért picsogsz.

Lépj be vagy ajánlj fel egy nagyobb összeget a Babtistáknak, oszt eridj ki velük, HA EGY PERCIG IS KOMOLYAN GONDOLOD A NYAFIZÁSOD!

A magyar baptisták nem érzékeltek feszültséget Észak-Koreában
baptistasegely.hu/tevekenysegunk/nemzetkozi-programjaink/2013-04-08/a-magyar-baptistak-nem-erzekeltek-feszultseget-eszak-koreaban
"A magyar küldöttség felkereste Szarivon várost is, amelynek kórházában az 1950-es években magyar orvosok is dolgoztak. A kórház udvarán lévő magyar-koreai emlékműnél Szenczy Sándor imát mondott a koreai békéért.

A lelkipásztor – aki utoljára egy éve járt Phenjanban – beszámolt arról is, hogy a fővárosban szabadon közlekedhettek, továbbá új épületeket, üzletközpontokat, az utcán pedig békés járókelőket és görkorcsolyázó gyerekeket láttak."

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 13:55:40

@szellemkor:

Nesze, te Semjéni magaslatokat célzó seggfej, ugyanaz a rabszolga kényszer munka, amit a Kim gyerek csinál:

"Musa István a borsodi Vajdácskán él, a rendszerváltás óta közmunkásként dolgozik. 2012 nyarán egy útépítésen dolgozott, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkásaként. A közmunkások a legnagyobb hőségben vizet csak reggel kaptak, ami rövid idő alatt felforrósodott. A szabadságáról nem dönthetett, és azt állítja, nem engedték el orvosi vizsgálatra sem. Musa István a Nemzeti és Etnikai Kisebbségvédő Iroda segítségével alkotmányjogi panaszt nyújtott be, ami most van az Alkotmánybíróság előtt."
index.hu/belfold/2013/05/11/nem_engedtek_orvoshoz_az_alkotmanybirosaghoz_fordult/

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.11. 14:11:07

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Abszurd már maga az összehasonlítás is. Mo-n demokrácia van, Koreában marxista diktatúra. Magyarországon jólét van, Koreában iszonyú szegénység.

monddazigazatmar 2013.05.11. 14:13:17

@szellemkor: Miért kell nekem bizonygatni, hogy ÉK diktatúra? Mikor mondtam, hogy nem az? De abban egyetértünk, hogy nem vagy normális.
Annyira mertem ellentmondani a tökéletes világképednek, hogy lehet, hogy annyira nem rossz az életük.
De mondom, kezeltesd magad, biztos van ennek a kórnak valami neve - Napóleon szindróma mondjuk, mert ha valaki nem ugy látja a világot mint te, akkor azon ennyire felbaszod magad.
Kicsi a farkad, hogy ekkora diktátornak kell lenned?

monddazigazatmar 2013.05.11. 14:15:47

@Anyád, a szúnyogok!!!: Csak 5 millió magyar él szegénységben? Miért nem 10? Vagy 20 millió? Nem kéne a propagandának ilyen kicsinyesnek lenni.

szellemkor 2013.05.11. 14:26:46

@Anyád, a szúnyogok!!!: Ostoba, naiv kis gyökér vagy, de legalább agresszív. (Többet tettem és teszek a szegényekért mint amennyit te valaha fogsz.)

Arra, hogy egy átlagember beutazásával legitimálja a kirakatnegyedeket és a komcsi rendszert, és nyilvános nyilatkozataiban a diktatúrát mentegető, vagy legalábbis a hivatalos propagandával összhangban levő állításokat tegyen, összesen két elfogadható érv lehet. Az egyik a baptistáké: ők hosszú évtizedek munkájával kiépítettek egy karitatív rendszert hogy a komcsik bűneiről mit sem tehető gyerekek, vagy a nép szenvedését enyhítsék, és ez a cél legitimálja a saját maguk száméra is nyilvánvaló hazugságokat vagy szépítő megfogalmazásokat ami azért kell részükről hogy legközelebb is beengedjék őket, és ne lehetetlenítse el a diktatúra a munkájukat.

A másik vonal a történészeké, kutatóké, leginkább azoké akik a koreanisztikára tették fel az életüket, nekik elemi érdekük hogy ha közvetlen kutatásokat szeretnének folytatni, akkor nekik is legitimálniuk kell hivatalosan a rendszert valamilyen szinten, hogy beengedjék őket.

Mindenki más csak katasztrófaturista, aki pénzével, látogatásával egy hazugságra és elnyomásra épülő rendszer fenntartásához járul hozzá, és nincsenek morális problémái abból hogy a puszta szórakozásáért kiket legitimál.

Ennél már csak egy rosszabb van: az olyan sötét állat, mint te, aki akár csak részben el is hiszi
a patyomkin-világot és a velejéig embertelen totalitárius rendszer hazugságait.

Az észak koreai népet egy B2 bombázópilótafülkéjéből, a bombakioldó kapcsolóra tett hüvyelykujjal lehetne egyedül érdemben segteni, de ez ma nem geopolitikai realitás, sajnos, és az is biztos hogy rengeteg halottal járna.

Amit tényeg tehetünk, az hogy nem hagyjuk hogy a világ megfeledkezzen az észak koreai nép szenvedéséről, hogy a menekülteket segítsük, a disszidálást támogató alapítványoknak, szervezeteknek adakozzunk, vagy akár a baptistáknak is, és Európának ebből a sarkában is mindenkinek erkölcsi kötelessége (és ez pénzbe sem kerül) ha a hozzád hasonló barmokkal szemben tudatosítja a közvéleményben hogy a világnak azon a szerencsétlen sorsú részén 2013-ban is zavartalanul él és "virul" a náci kommunizmus.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.05.11. 14:49:55

@apple6aba: Ezek után a bejegyzés után a laikus szó is hízelgő lenne rá nézve... Félelmetes...

monddazigazatmar 2013.05.11. 14:55:09

@szellemkor: még jó, hogy nálad a bölcsek köve, és minden mondatod aranyat ér. szerencsétlen

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 15:33:45

@szellemkor:

Csapágyas lesz a szeme, Semjén elvtárs :O)))

Ki kéne néha menni az utcára, aluljárókba, városszélre, vidékre, zsákfalvas településekre oszt megnézni a Nagy Magyar Rögvalóságot.

Nyafizni a legkönnyebb olyanokért, akik 20 ezer kilométerrel odébb vannak, közben lehet nagyokat belerúgni a helyi hajléktalanok 200 ezres tömegébe, vagy az 5 milla elnyomorított, kifosztott és jogfosztott rabszolgává tett magyarba.

Nesze, ugyanilyen nálunk is a NÓMENKLATÚRA!
"Az elnyomás és az elzártság talán a legerősebb a világon, de azért repedések már bőven vannak a falán. Ma már vannak reklám-oriásplakátok Phenjan utcáin, három helyen is láttuk, egyfajta van: amelyen a helyben összeszerelt személyautókat hirdetik. Bár külföldiek nem használhatják (és vélhetően a belföldiek sem telefonálhatnak külföldre), már van mobilhálózat is a fővárosban. A másik - angolul beszélő - túravezetőnk, amikor csak lehetett mobilon beszélt és SMS-zett. Ő egyébként egy külön kategória volt a helyiek közül, a 23 éves lány valószínűleg szülei révén "egyenlőbb volt az egyenlők között", a nők 3 éves sorkötelezettsége ellenére nem volt katona, fehér bőrét elnézve a kötelező földművelésből is kimaradt valahogy, Prada táskát cipelt, ha olyan kedve volt a kocsiban maradt, nyugatról hozott cipőt viselt, és saját bevallása szerint ismerősei által bevitt Westlife és Coldplay CD-ket hallgat otthon (bár ez nem mostanában lehetett, tekintve, hogy a Viva La Vida-t nem ismerte). De különcsége emberibbé tette az ottartozkodás hangulatát, és ő is megtett mindent, hogy jól érezzük magunkat. A mobilhálózatot egyébként az egyiptomi Orascom építi ki, ellentételezésként a bevételt lenyelve, hogy tavalytól végre továbbépítik a város közepén lévő betonmonstrumot, a Ryugyongg Hotelt, ami 300 méter magas, és pénzügyi gondok miatt 1989 óta nem sikerült befejezni. A változások lassú beszivárgásának jele az is, hogy a gyerekek egyre lazábban öltöznek, illetve merik öltöztetni őket. Láttunk és fényképeztünk Mickey Egér pólós gyereket (ami az ősi ellenség Amerika ikonja), de Kim Ir Szen szobra előtt South Park pólós srácot is, ami azért vall bátorságra, mert a sorozat kigúnyolta Kim Dzsongilt, sőt alkotói a Team America című bábfilmjükben őt tették meg főgonosznak."
faluvegi.blogspot.hu/2009/05/eszak-koreaban-jartam.html

szellemkor 2013.05.11. 15:48:57

@Anyád, a szúnyogok!!!: Te egy beteg, bekattant, orbán-fixációs Dániel Péter vagy Bartus László vagy, teljesen felesleges ocsmány belpolitikai acsarkodásaidat fröcsögnöd, mert te tartozol érte egyedül magyarázattal, hogy mi köze a szerencsétlen észak-koreai néphez a magyarországi paranoiáidnak? Ez a poszt nem Magyarországról szól! Az hogy a vélt politikai sérelmeid és egy ténylegesen elnyomott nép közé egyenlőségjelet teszel, hiteltelenné teszi minden egyes mondatod.

És az a legszomorúbb, hogy még a Kim Dzsong Un rezsimjével szemben is kibújt belőled a szerecsenmosdató, a lelked mélyén hazugságot gyártó belső kommunista.

Valaki találkozott boldog emberekkel is. Na és? Talán az ötvenes években sosem nevettek Magyarországon? Senki nem mondta. De mehetett kísérő nélkül bárhová az országban aki beszámolt róla? Ugye nem. Te pénzt kapsz azért hogy mentegesd a komcsikat vagy meggyőződésből teszed? szerintem utóbbi. És ebből is látszik hogy a magyar baloldal már csak az ilyen szellemi selejtekre építhet mint te.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 16:00:27

@szellemkor:

Őcsém, te a korlátoltság bajnoka vagy és a hozzád hasonló neofiták voltak nálunk komcsik, KISZ főfunkcik.
Mesélj, a faterod mennyire nyalta fel magát a Párt szamárlétráján, mekkora privatizált és kapcsolati tőkét játszott át a fiacskájának, neked?

Szerencsétlen szemforgató fasz vagy, aki szarik a valóságra!

Menj oda hülyegyerek, nézd meg a saját szemeddel, oszt írd meg az élményeidet a saját blogodban. Mert ha nem vennéd észre te retardált köcsög, épp egy olyan ember utibeszámolóját fikázod, nevezed hazugnak órák óta, AKI VELED ELLENTÉTBEN OTT JÁRT!

szellemkor 2013.05.11. 16:26:47

A komcsik mint te mindig hazugságot hazugsággal legitimáltak, ezért te ne komcsizz mert nyilvánvalóan az vagy. Persze okosabb akarsz lenni az egész világnál, mert újbalos lázadóként azt hiszed hogy ha megkérdőjelezed és elrelativizálod sok menekült és megnyomorított ember személyes tapasztalatán alapuló köztudomású tényeket akkor ezzel is bírálhatod vagy besározhatod a jóléti demokráciát aminek egyébként a nagy pofádat köszönheted.

Pont azért nem mennék ha fizetnének se, hogy ne lehessek hivatkozási alap egy hazug rendszernek, mint kirakatturista egy kirakatországban.

Észrevehetted volna hogy a fő kérdés nem az hogy hazudik e Georg Spöttle vagy sem, hanem hogy biztpol. szakértőként mi volt a célja azzal hogy nyilvánosan benyaljon egy nagyot a diktatúrának, egy több mint 7 éve történt útjáról beszámolva?

Egyik lehetséges ok, hogy a közeljövőben megint oda akar utazni, és beutazás előtt a blogjában megjelentetett bejegyzésével akar bizalmat kelteni a vendéglátóiban, hogy minél több helyre eljuthasson, ahová különben be se tehetné a lábát.

Gondolom nem kell magyarázni hogy egy ilyen, a nemzetközi közösség szégyenpadjára került, bezárkózó és paranoiás rendszer minden, az egyébként indokoltnál kedvezőbb hangvételű tudósítást vagy véleményt triumfál otthon és felhasználja az önigazolására.

Dde ezt már képtelen vagy felfogni, úgyhogy befejeztem veled a meddő párbeszédet, végülis statisztikailag van ilyen idiótákra is magyarázat mint te, 23 évvel a rendszerváltás után.sSajnos, ahogy a boldog békeévek telnek, egyre többen lesznek akik nem hiszik el amit nem személyesen tapasztaltak meg.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 16:43:40

@szellemkor:

Köcsög, adott egy blog, amely a szerző utibeszámolóját tartalmazza, ezzel szemben van a te retardált agyad, amely propagandát vetít.
Ráadásul annyira degenerált vagy, hogy AZ ITTENI VALÓSÁGOT SE LÁTOD, hanem itt is csak a propagandát.

Akkor meg miről beszélsz te szerencsétlen istenbarma?

A hülye fajtád önmagának hazudik, mert különös anyagból vagytok gyúrva. Ugyanaz a banda vagy, mint a Kimé!

Kínának a seggét kinyaljátok, tövig szopjátok a kínai pártitkárok farkát és általánosnak veszitek a tengerparti, Pekingi szűk fejlett sávot. Pedig Kínában naponta többtucatnyi tüntetést vernek le fegyverrel és vidéken iszonyatos a nyomor, munkatáborok, lágerek vannak, a demokráciának nyoma sincs. De mivel ők hoznak ide a kínai rabszolgákból kitaposott profitot, ezért a jó elvtársaitok, sőt PÉNZÉRT ÁRULJÁTOK NEKIK A HAZÁT!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.05.11. 16:50:43

@szellemkor:
Nesze, aprópénzért is úgy szoptok, nyaltok, mint az utolsó józsefvárosi vén ribanc:

A baltás nem volt elég
"Ennél komolyabban aligha vehetné a keleti nyitás politikáját a kormány. A baltás gyilkos elengedése után újabb látványos gesztussal udvarolnak Azerbajdzsánnak. A Magyar Posta Azerbajdzsán budapesti nagykövetségével közösen emlékbélyeget adott ki Heydar Aliyev kilencvenedik születésnapjára. Gondolom mondanom sem kell, hogy ki az a Heydar Aliyev. De ha mégis, akkor:

Heydar Aliyev gyerekkora a sajátos rendezési elvek alapján rendeződő szovjet irattárak homályába veszik. Az biztos, hogy míg a hivatalos életrajza szerint a bakui egyetemen tanult, valójában a leningrádi KGB-akadémia alumnusa. Politikai karrierjét 1944-ben az azerbajdzsáni szovjet szocialista köztársaság állambiztonsági kommiszariátusában kezdte, amit Sztálin halála után reformáltak meg a KGB-vé. Itt 1964-re vezérőrnagyi rangig és parancsnokhelyettesi beosztásig jutott.

Azerbajdszán párttitkárává maga Leonyid Brezsnyev nevezte ki, a központi bizottságba pedig Jurij Andropov vette be. Gorbacsov alatt már rosszul állt a szénája, hazájában vizsgálat indult ellene a maffiakapcsolatai miatt, mire ő kirúgatta a vizsgálódó ügyészt. Aztán valószínűleg megszervezte az első pogromokat a karabahi örmények ellen.

A Szovjetunió szétesésekor nem Aliyev volt a függetlenedő Azerbajdzsán elnöke – ő az örményországba beékelődött nahicseváni exklávét vonta uralma alá. A hatalmat puccsal szerezte meg 1993-ban, majd 2003-ban a fiának adta át. Közben elvesztette az ország 13 százalékát, amikor megpróbálta legyőzni a karabahi örményeket."
most.444.hu/2013/05/11/a-baltas-nem-volt-eleg/

szellemkor 2013.05.11. 17:04:43

@Anyád, a szúnyogok!!!: Na végre kibújt a szög a zsákból. Köszönjük, mindent értünk, ismerem a fajtádat. (De hogy jön ide Kína?) Maradjunk annyiban hogy bőven több demokrácia van Kínában így is mint ÉK-ban. ÉK-hoz képest hol nincs jólét és jogállam? Inkább így kellene feltenni a kérdést. Kína mára gyarmatosította fél világot, nemsokára Európa is provincia lesz, ha nem cselekszik a fenntartható társadalom érdekében, de ez már egy másik történet és nem agyhalottakkal fogom megvitatni.

apple6aba 2013.05.11. 17:58:25

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Úgy gondolom, hogy azt már leírtuk, Georg Spöttle ezt a blogbejegyzést nem írhatta, vagy ha igen, annak valami oka van. Mert ez az utibeszámoló túl pozitív képet fest arról az országról, mellyel kapcsolatban sokkal több negatív írás van a neten, mint pozitív.
Erre te jössz Kínával, a Mo-i szegénységgel, Aliyevvel, egy csomó olyan beírással, aminek nincs köze a blogban leírtakhoz.
Amúgy szerintem a ÉK-i szegények szívesen lennének Mo-n szegények, de ennek semmi köze a bloghoz.

apple6aba 2013.05.11. 18:11:55

@Anyád, a szúnyogok!!!:
A magyar baptisták nem érzékeltek feszültséget Észak-Koreában

Azért nem kellene egy beírásból 1 mondatot kiemelni, és az alapján azt állítani, hogy ÉK-ban minden rendben.
Jó lenne, ha úgy tudnád elolvasni a cikkeket, hogy érzed benne azt, a baptisták nem szeretnék kitiltatni magukat ÉK-ból, mert akkor végképp nem lenne senki, aki segíteni tudna azon pár emberen, akiken most ők segítenek. És ők nagyon is jól tudják, mi van kint, ez a cikkben is benne van. Már ha észreveszed.
Nekem sikerült. Neked?

apple6aba 2013.05.11. 18:16:01

Amúgy egy dolog jutott eszembe. Aránylag pörögnek a kommentek, és itt jól elvitatkozunk magunkban.

De hol van Georg Spöttle? Miért nem védi meg a beírását?

Lehet, hogy olvassa a kommenteket, és majd megszakad a röhögéstől, hogy mekkora vihart kavart a beírásával.

apple6aba 2013.05.11. 18:27:40

@Anyád, a szúnyogok!!!: 7
Most jöttem rá, lehet, hogy igazad van! Spöttle beszámolóját támasztja alá egy nagyon fontos, fajsúlyos amerikai állampolgár teljesen autentikus beszámolója.
Bizonyos Dennis Rodman-é.

Judy Epokit 2013.05.11. 19:51:08

Hát ha ezzel csak provokálni akart nem feltétlenül tesz jót a szakmai renoméjának.

Spöttle úr! Ez a lány akkor hazudik?
www.ted.com/talks/hyeonseo_lee_my_escape_from_north_korea.html

De ezek után javaslom a bélyeggyűjtést mint új hobbit.
Nyitásnak jó a most kiadott Alijev ív és egészítse még ki ezzel: www.posta.hu/static/internet/download/Azerbajdzsan_emlekiv.pdf

monddazigazatmar 2013.05.11. 21:09:36

@Judy Epokit: A lány a 90es évek közepéről beszélt. Ha akárki előtte vagy utána odamegy, akkor nem feltétlenul lát éhezőket.

Bassza már meg, itt tényleg mindenki hülye? Ha XY leirja, hogy mit merre látott, akkor mit kell arra beledurrogni? Ott voltál velük? Jobban tudod, hogy mit látott? Nem azt irja, hogy itt aztán sose volt éhség, éljen kim ir szen, hanem hogy amerre jártak mit tapasztalt.

dobzse.laci 2013.05.12. 01:14:44

Kispofám, téged jól megetettek...
Nem voltál te álnéven a Magyar Ifjúság újságírója?
Kínosan ugyanolyan panelek bukkannak fel, amiket nem olvastunk már vagy 25 éve.

Judy Epokit 2013.05.12. 11:05:43

@monddazigazatmar:cdn.theatlanticcities.com/img/upload/2012/12/18/north%20korea%20satellite%20nasa%20lights%20OLD.JPG

Ja' mindeki hulye de itt vagy nekunk te aki megmondod a frankot.
Az nem problema, hogy Herr Spottle egyebkent biztonsagi szakember lenne, ehhez kepest egy vallaltan vezetett ut beszamolojaban a ketkedesenek nyoma sincsen.

Georg Spöttle 2013.05.13. 08:36:53

KÖSZÖNÖK minden értékes hozzászólást:) Kategória necc.hu, hogy ennyi humortalan, gyűlölködő ember van Magyarországon, aki nem érti a viccet és csak kritizál. Itt mindenki blogolhat, okostojáskodhat, viccelődhet.. Ergo lehet jobbat írni. Tudom É-Koreában vannak munkatáborok, politikai üldöztetés, de én nem erről akartam írni. Azt már megtették mások. Én arról írtam, amit láttam. Egy kissé élcelődő útinapló, semmi más... H valaki ellátogat Magyarországra, az sem tudja pl., hogy milyen állapotok uralkodnak a Csillag-börtönben Szegeden. Viszont legalább rááldoztam egy vödör pénzt, hogy legyen személyes tapasztalatom. Érteleszerűen volt "show"viszont egy többmilliós várost nem rendeznek át pár hülye turista kedvéért. Tény, hogy a Metró jobb állapotban van, mint Budapesten és tisztábbak az utcák... Szép hetet mindenkinek. Georg

Circus 2013.05.13. 16:20:52

@Georg Spöttle: tudod, az a a baj, hogy leírtál olyanokat, hogy pl "bármit fotózhatok, mondta az idegenvezetőnk".
Mindent, persze - amihez odaengednek, amit egyáltalán bemutatnak, az idegenvezető az meg arra vigyáz, nehogy olyat tegyél, amit nem szabad.

Megvan a Patyomkin-falu kifejezés?
Vagy mondjuk a szafari-park?

Ha viccnek szántad, direkt parodizálva a hasonló rendszerek propagandáját, akkor a bejegyzés talán ül. A gond az, hogy nem viccnek tűnt...

Judy Epokit 2013.05.19. 20:03:04

@Georg Spöttle: Hat ekorearol nem a humor es az elcelodes jut eszembe. Nahat a BBC-nek sem. Legkozelebb talan a radiokabare stabjat kellene kiutaztatni, az o beszamolojukban talan jobban felfedezheto lesz majd a humor.
atlatszo.blog.hu/2013/05/19/a_het_videoja_turistasuton_eszak-_koreaban#comments

Amugy kar ezert a bejegyzesert, mert a tobbi viszont jo.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2013.07.17. 16:56:00

www.origo.hu/nagyvilag/20130712-szin-donghjok-szokott-eszak-koreai-fogoly.html

Remélem Georg, a lelkiismereted megszólal kicsit, hogy kiket legitimáltál a látogatásoddal, kis katasztrófaturistám.

csendi 2015.08.26. 21:22:53

@Georg Spöttle: En sajnos meg nem jartam Koreaban, viszont a FB-n figyelemmel kiserek egy ottani hirfolyamot sok fotoval. Nekem nagyon tetszik az az egyszerü eletmod, a nyugati tolongas es rohanas hianya. Engem a magyarorszagi 60-as evekre, gyerekkorom idejere emlekeztet.
süti beállítások módosítása